Wednesday, February 3, 2010

CUTI ??

Bismillaahirrahmaanirrahiim...

sudah genap seminggu bercuti..saya masih menjadi 'penunggu' di Irbid.

Pada hari tamat exam,iaitu 27 Januari(Rabu),rakan serumah,Ain telah berangkat pulang ke tanah air..

Pada hari Khamis pula,sorang lagi rakan serumah saya, Zille 'meninggalkan' rumah,bercuti ke Syria.

Saya 'bertapa' di rumah,buatle ape2 yang patut,dengan keadaan internet yang 'berbolak-balik' ikut 'mood'nya..Sabo jer..

Hari ini,3 Februari(Rabu),saya dan Asma' ke balad.Beli sedikit barang-barang keperluan.
Konon2,mahu 'exchange' duit je,n temankan Asma' membeli.. Tapi,biasela pompuan..'konon2' nak window shopping selalu tak menjadi.. canepun,saya cube hadkan,.Hanye beli barang2 yang memang nak kene bawak..
Bawak ke mane??
Guess where I am going??

inshaallah, T.U.R.K.I ..

setiap kali sebut perkataan TURKI,saya terbayangkan wanitanya dengan cara bertudung mereka..
saya juga terbayangkan Mustafa Kemal Atatuk..

Nak bercerita,tapi,kata orang,kalau usaha sendiri,lagi masyuk..Huhu

Nak dijadikan cerita,saya sesajer meng google utk bace sejarah TURKI sebelum pegi sane.Dah lupe,almaklumlah dah tue..The,jumpela banyak link..
Link di senarai teratas, nak kene download E-BOOK..so,saya pon ignore.
Link kedua,macam tertarik dan menarik je..
http://mengenal-islam.t35.com/IslamvsTurki.htm

Mula2 bace,syokla jugak..sebab tgh excited kot.Siap bace doa penerang hati..Tapi,makin lama,makin berkerut dahi & kening saya..
Then,Astaghfirullah !
Blog FITNAH rupenye..
Tahun ni,saya 'berpeluang' jumpe dua blog fitnah.n dua2 dari Indonesia. aduhai..

okey,kalau ade umur n kesempatan,inshaallah saya akan cuba bercerita pasal my vacation,TURKI n its history..

Lesson : KAlau nak meng-google,sila dapatkan khidmat nasihat dari orang yang lebih dewasa..

ok,wallahua'lam
Wassalam




No comments:

Post a Comment